Rugpijn en de Flexchair

De flexchair als behandelmethode bij rugpijn

Rugpijn is een verzamelnaam voor verschillende klachten aan de rug. Rugklachten komen heel veel voor. Ongeveer 80% van de volwassenen heeft weleens last van een zeurende of stekende pijn. Soms met uitstraling naar been en bil.

Dagelijks functioneren wordt door rugpijn onder druk gezet. Bewegen is  op dat moment niet meer plezierig dus je gaat steeds minder doen. Hoe kom je nou aan rugpijn? Een groot deel van de oorzaak ligt in het feit dat we te weinig en eenzijdig bewegen. Denk maar eens aan de tijd die je achter een beeldscherm doorbrengt. Door een andere zithouding aan te nemen kunnen de klachten verminderen en zelfs verdwijnen.

Rugpijn behandelen met de Flexchair

Binnen onze praktijk maken we bij lage rugklachten onder andere gebruik van de Flexchair. De Flexchair is een actieve zitvoorziening, waarin het zogenaamde 2x3D systeem wordt toegepast. Het 2x3D systeem bootst de bewegingen van de rug na en werkt versterkend op ons diepe spiersysteem rondom de wervelkolom.

Als dit systeem goed functioneert, is de kans op klachten kleiner. Hierdoor zullen lang bestaande en vaak hardnekkige en invaliderende klachten verminderen of zelfs verdwijnen. Door middel van de zogenaamde PAR (Persoonlijke Actieve Rug)-test laat onze fysiotherapeut zien waar de zwakke plekken liggen die uw klachten mogelijk veroorzaken en waar gewerkt kan worden aan uw persoonlijke doelen.

Gedurende een aantal sessies leert u het diepe spiersysteem op de juiste manier te gebruiken. Aan het einde van deze sessies wordt een tweede PAR-test afgenomen en hebben we inzicht in het bereikte resultaat. Gedurende de behandelperiode merkt u al snel de positieve effecten.

Behandeling in Leeuwarden

Wij behandelen uw rugklachten in onze praktijk, centraal gelegen in hartje in Leeuwarden.